بخش عمده‌ای از تجربیات اخیر من در حوزه مدیریت رویدادها و نمایشگاه‌های تجاری در خارج از ایران در کشورهای همچون آلمان، روسیه، چین، ایتالیا، ویتنام، ترکیه، هندوستان و … گذشته است که برگزاری نمایشگاه را از نقطه صفر تا پایان راهبری کرده‌ام. نمایشگاه‌ها بویژه نمایشگاه‌های بین المللی به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی مناسب ترین و بهترین محل برای به نمایش گذاردن آخرین محصولات، یافته‌های علمی، اندوخته‌های تجربی و توانمندی‌های سازمان به منظور آگاه ساختن متخصصان، فعالان، مشتریان و مخاطبان است. اما چگونگی و چرایی حضور در رویدادها بویژه نمایشگاه‌های تجاری را تخصصی به نام Event Managment تعریف می‌کند.
چرا باید در یک نمایشگاه شرکت کرد؟ برنامه ریزی‌های بلند مدت حضور در نمایشگاه چگونه صورت می‌گیرد؟ زیرساخت‌های اساسی حضور در یک رویداد چیست؟ بودجه بندی حضور نمایشگاهی چگونه صورت می‌پذیرد؟ ارگانایزر رویدادهای نمایشگاهی چه نقشی ایفا می‌کنند؟ پیمانکاران ساخت غرفه چگونه انتخاب می‌شوند؟ فرآیند تدوین RFP برون سپاری پروژه‌های نمایشگاهی چگونه انجام می‌شود؟ گزارش نهایی سنجش اثربخشی حضور نمایشگاهی چگونه آماده می‌گردد؟ پاسخ به همه سوالات یاد شده ذیل «مدیریت رویدادها و نمایشگاه ها» جای می‌گیرد. تجربه نشان داده است سازمان‌هایی که به صورت کلان و بلند مدت به مدیریت رویدادهای خود می‌پردازند از توفیق بسیار بیشتری نسبت به رقبای خود بهره‌مند می‌شوند. مهمترین پروژه‌های گذشته من عبارت بوده از:

  • اجرای دو دوره نمایشگاه K Show در دوسلدورف آلمان در سال‌های 2016 و 2019
  • اجرای دو دوره نمایشگاه Plast در میلان ایتالیا در سال‌های 2015 و 2018
  • اجرای شش دوره نمایشگاه Chinaplas در شانگهای و گوانگژو چین در سال‌های 2014 تا 2019
  • اجرای دو دوره نمایشگاه Interplastica درمسکو روسیه در سال‌های 2015 تا 2016
  • اجرای شش دوره نمایشگاه Plasteurasia در استانبول ترکیه در سال‌های 2014 تا 2019
  • اجرای یک دوره نمایشگاه VietnamPlast در هوشی‌مین ویتنام در 2015
  • اجرای یک دوره نمایشگاه KenyaPlast در نایروبی کنیا در 2016
  • اجرای یک دوره نمایشگاه Plastindia در احمدآباد هندوستان در 2018